Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ár:
2.290 Ft
Típus:
Menny.:db
Cikkszám: 201
Egységár: 2.290,00 Ft/kg
Elérhetőség: Raktáron

A quinoa (kinoa) egy álgabona, mely fehérjét és mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazza. Magas tápértéke miatt superfoodnak tekintik. Természetesen gluténmentes, azonban a termék keresztszennyeződés miatt tartalmazhat glutént!

Származási hely: Peru

Receptekért görgess lejjebb!

Átlagos értékelés: 5 / 5 csillag! (2)
Gyártó: Allpa

Leírás és Paraméterek

A quinoa egy növény (latinul Chenopodium) magja. Tápanyagtartalma magasabb, mint a legtöbb gabonáé, emiatt "superfoodként" szokták emlegetni. Habár a quinoát úgy készítik és fogyasztják, mint a gabonaféléket, nem úgy nő, mint a búza, a zab, vagy a rizs, ezért álgabonának tekinthető. A quinoa ropogós, íze a dióéra emlékeztet. A quinoa rendkívül egészséges magas fehérje- és rosttartalmának köszönhetően. Ezentúl vitaminokat és ásványokat, például vasat tartalmaz.
 

A QUINOA ELŐNYEI

  • Glikémiás indexe 44, a fehér rizsnél lassabban szívódik fel, így kevésbé emeli meg a vércukorszintet
  • Ásványokban rendkívül gazdag, egy csésze quinoa (185 g) a magnézium ajánlott napi bevitelének  30%-át, a foszfornak 28%-át, a folsavnak 19%-át, a vasnak 15%-át tartalmazza.

  • Nagy mennyiségben tartalmazza a flavonoidok közé tartozó kvercetint és kaempferolt. Ezekről a növényi antioxidánsokról kimutatták, hogy gyulladáscsökkentő hatásúak, illetve segítenek a rák megelőzésében

  • Egy csésze quinoa körülbelül 2.5 gramm felszívódó rostot tartalmaz, mely segít szabályozni a vércukorszintet, koleszterinszintet, valamint növeli a teltségérzetet

  • Magas fehérjetartalmú más növényi élelmiszerekkel összehasonlítva, tartalmazza az összes esszenciális aminosavat

 

ELKÉSZÍTÉSE

A quinoat mossuk át, majd dupla mennyiségű vízben főzzük meg. Sózzuk ízlés szerint. Körülbelül 20 percig főzzük, közben kevergessük meg néha. Ha elfőtt a víz, hagyjuk lefedve 5-10 percig

 Tipp: Rizsfőzőben is főzhető, körülbelül egy ujjnyi vizet hagyjunk felette és várjunk, amíg elkészül.

A quinoaból sós és édes ételeket egyaránt készíthetünk, receptjeinkért görgess lejjebb.

TEDD KOSÁRBA MOST ÉS VÁLOGASS TOVÁBBI TERMÉKEINK KÖZÖTT!

Kosárba

FELHASZNÁLÁSA

A quinoa nagyszerűen kombinálható sós, illetve édes ételekkel, így hozzáadhatjuk salátákhoz, süteményekhez, levesekhez is.

TÁPANYAGTARTALOM

Összetevők: Quinoa

Tápanyagtartalom (100 g-ban):
Energia: 1439 kJ / 344 kcal
Zsír: 5.6 g
amelyből telített zsírsavak: 0.7 g
Szénhidrát: 71.1 g
amelyből cukor: 0 g
Fehérje: 13.3 g
Só: 5 mg

Allergének: nyomokban szezámot, mandulát, glutént, különféle dióféléket tartalmazhat.

Száraz, hűvös helyen tartandó!
 

Receptek

Quinoa saláta

Gyors, egyszerű és szuper tápláló saláta bármely főétkezés mellé!

 

Tovább a recepthez >>

Quinoa tál

Szuperfinom gyümölcsös reggeli, amely egész napra ellátja testünket energiával!

 

Tovább a recepthez >>

 

Könnyed quinoa ebéd

Ezen a hétvégén valami könnyed ebédre vágytunk, ami egyben egészséges is. Nem követtünk semmilyen receptek, az otthoni hozzávalókat használtuk fel, a végedermény pedig isteni lett.

 

Tovább a recepthez >>

Vegán quinoa quesadilla

Ezt a különleges vegán quesadillat  legjobb tudásunk szerint igyekeztünk kifejleszteni. Tésztája kizárólag quinoat tartalmaz, így egészséges opció, íze azonban ugyanolyan isteni, mint az eredeti quesadillaé. :)

Tovább a recepthez >>

 

 

Quinoa-banán muffin

Gyorsan elkészíthető, 3 összetevős muffin, amely alapját a superfood, a quinoa adja, így egy igazán egészséges és finom desszertet kapunk, ha elkészítjük. :)

 

Tovább a recepthez >>

 

 

 

 

 

Vélemények

5.00
2 értékelés
5
(2)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Írja meg véleményét!
| 5 / 5 csillag!
2021. 11. 27.
Kifejezetten ilyen nagyobb kiszerelést szoktunk venni. Hetente többször eszünk kinoát amióta rájöttem, hogy rizsfőzőben is meg lehet csinálni... :)
| 5 / 5 csillag!
2021. 06. 02.
Szeretjük, könnyű elkészíteni, sokáig elég lesz

Keresés